onsdag den 8. oktober 2014

At skabe er at leve - Et digt om glæde

H.C Andersen skrev engang: “At rejse er at leve”
Jeg tro han tager fejl
Meningen med livet er forskellige for os alle og for mig er:
“At skabe er at leve” nøgleordet

Den kreative gnist, som for alle kan falde fra himlen og sætte spark i ideerne 
Det er hemmeligheden bag min livsglæde
For nogen kan den synes ubetydelig, men for mig betyder den alt
De dug af tanker, som avler tanker er guldet for enden af regnbuen

Det er ikke til at se på folk, hvordan deres glæde tændes
Først når man kommer ind på mennesket og stiller de rigtige spørgsmål
Kan man blive denne viden rigere
Spørgsmål og undren er et vigtigt element til at starte kreativiteten

Nogen er kunstnere, nogen er håndværkere og andre er igen akademikere 
Men fælles for alle er glæde
Det der får smilet frem på vores læber
Det der kan give mennesker lyst til at leve - Det er kernen 

Nu har jeg påstuleret en masse
Du kan være enig eller uenig - Hvilket er gavneligt
Det at vi ikke alle er ens, kan give adgang til dialog og ny undren
Som igen kan skabe tanker, der kan omsættes til handlinger

Jeg er en unicorn!
En vaske (u)ægte Unicorn, med drømme, ambitioner og masser af glæde
Min glæde udspringer af ideer og drømmen, om at kunne skabe noget 
- Som er værd for dig, mig og samfundet

Alle kan vælge at være unicorns - selvom det kan synes underligt
Du kan tage valget - Du kan skabe din glæde
Men kun i samarbejde, sparing og deling med andre

Kan den største glæde findes
“At skabe er at leve”  

/Sif

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Del din mening