onsdag den 4. december 2013

The Art of Getting By

Ikke nok med at jeg sover utrolig meget, strikker jeg meget, mens jeg ser film, serier og julekalendere.
Forleden så jeg en fil som hedder The Art of Getting By


Ud fra traileren kan man ikke rigtige mærke andet end en kærlighedsfilm mellem to unge mennesker - men filmen indeholder SÅ meget mere!
Den beskriver/viser den stemning som kommer med at være deprimeret - den viser hvordan alt bliver ligegyldigt og det eneste i livet der betyder noget, er at alt er meningsløst.

Det at fornemme at døden er det eneste mennesket går i møde, hver dag og mærke den vægt døden giver. Den måde alle andre ser livet - fra et synspunkt af mening og liv, mens man står udenfor og kikker ind på alle disse underlige individer, der lige som en selv - en dag vil være døde og deres liv har ikke haft den store indvirkning på verden.

Det er en meget meget meget skræmmende følelse og tilstand af uendelig meningsløshed, som jeg ikke har set den blevet afbilledet før.

Mine depressive peridoer bliver færre og færre, men af og til kryber meningsløsheden ind på mig over tager over.

Tanker om at det at dø ikke ville være det værste i verden - det hele er så uendeligt ligegyldigt - så ufatteligt trivielt og så ubærligt svært at leve.
Jeg har intet ønske om at tage mit eget liv - det er simpelthen for langt ude - og selvvisk. Men jeg ser ikke døden som et skræmmende element, når man er dø er der ikke flere bekymringer, økonomiske problemer eller aftaler at overholde.

Tro mig når jeg fortæller dig at min livsglæde er stærk - og jeg er på vej tilbage til at se livet som en glæde, frem for en plage - men af og til, så dukker tomheden frem.

Til dig fra mig
Sif

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Del din mening