torsdag den 31. marts 2011

Aarhus Psykiatriske Hospitals Køkken

I går var jeg på excursion med min specialelinje til Aarhus psykiatriske hospitals køkken. 
Det var virkelig inspirerende og fascinerende - og her få i lige et lille indblik i hvad jeg oplevede der ude gennem billeder taget på min telefon

..Menu & Måltider..
Køkkenet har i en prøveperiode sendt menu-kort ud på afdelingerne  hver uge, for at orientere patienterne, nemt og hurtigt omkring ugens morgen-, middag- og aftensmåltider

Sammen med menufolderen, ligger der også et mellemmåltids flip-ud hæfte - som forhåbenligt kan inspirerer patienterne til at få stillet den lille sult, mellem hovedmåltiderne. (Denne kan sprittets af - hvor smart er det lige!)

Her er et direkte link "server lidt godt" mellem måltiderne  på pdf. Den er godt gemt på Skejby universitets hospitals hjemmeside. Men Ønske du at finde den selv skal du gå ind på www.skejby.dk Forside --> Praktisk info --> Når du er patient --> Mens du er indlagt --> Mad og drikke

..Køkkenet..
Inden vi gik i køkkenet, skulle vi i klæde os hat og plastfrakke for ikke at slæbe bakterier og andet skidt ind i hospitals køkkenet. Jeg har taget dette demonstations billede af mig selv, da jeg ikke ønsker at vise nogen fra mit hold her på min blog uden de ved det.

På venstre billede ses køkkenets bageren der viser os hans gær-regulerende hæveskab, hvilket gør at han kan stå en time senere op hver morgen (hvilket må være rart når man er bager) De fleste bagere skal jo op før fanden får sko på!

På højre billede ses det udsnit af køkkenet, hvor den varme mad tilberedes

Bente Schiødt anretter den mad vi (mit hold og jeg) Bestilte - som om vi var patienter indlagt på skejby sygehus eller psykiatrisk hospital. 
Altså ved at kikke i menukortet og sende hende en bestillingsmail.
Jeg fik kold hellefisk .m salat og dressing, lun leverposteg m. råkost og klar suppe m. mel og kødboller.
Jeg glemte helt at tage billeder af maden - fordi jeg var så GOODDAMN sulten.


Endnu en Orcidé - den her er fra mødelokalet vi sad i på Aarhus psykiatriske hospital.

..Tøj..
Forresten har jeg modtaget en pakke fra nelly.com, som bliver lagt op imorgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Del din mening