mandag den 14. oktober 2013

Siforamas ABC

A: Angst, siden jeg var en lille pige har jeg altid været skrøbelig og er især angst for autoriteter samt eksamener

B: Bleg, min hud er altid grisefarvet - dvs. En lyserødlig hudfarve som ikke rigtig kan blive brun, enten er jeg bleg eller rød i hovdet - lidt træls, men jeg har efterhånden affundet med virkeligheden.

C: Cykel, jeg har intet kørerkort, så cyklen er mit favorit transportmiddel - selvom min cykel pt. er i stykker

D: Dans, siden jeg var helt lille har jeg danset og siden jeg var skrøbelig ønskede mine forældre ikke at udsætte mig for konkurrence dans, derfor brugte jeg 10 år af min barndom på at danse folkedans :)

E: Elektronik, min største passion er gadgets, dimser der bruger strøm og især dimser som kan gå på internettet. Jeg foretrækker at skrive på min tablet, frem for på papir.

F: Frihed, jeg hader at tage bade, fodbade eller karbade, da det begrænser min bevægelses frihed og sætter stor pris på den (dog bader jeg hver dag alligevel) 

G: Grin, jeg griner hver dag - jeg finder de særste momenter og sætninger sjove og elsker at være sammen med mennesker der får mig til at grine.

H: Hukommelse, - eller mangel på samme. Jeg har en elendig hukommelse, ikke med vilje, men hvis ikke det var for min elektroniske dimser, ville jeg aldrig huske mine aftaler mm.

I: Intuition, en gave som alle mennesker er udstyret med, man skal bare vær modig nok til at lytte til hvad den har at fortælle.

J: Japansk, det er et smukt sprog som jeg ønsker at lære at tale og læse - jeg har selvfølgelig apps der kan hjælpe mig med denne drøm.

K: Kreativitet, det er Så vigtigt at få udfoldet sin kreativitet, det glæder mig når jeg kan se på noget jeg har kreeret. Mine kreative udfoldelse er gerne med masser af garn.

L: Litteratur, bøger har siden 5. Klasse været en fast del af mit liv, jeg har for mange af dem, men elsker historier, som jeg kan forsvinde ind i - at læse en god bog er som at se en fantastsik film.

M: Magi, fantasi er magisk, at kunne holde fast i sit indre barn gør magien endnu større - at have drømme er den største form for magi jeg kender til - det er godt jeg elsker at sove :)

N: Nørd, det mest misforståede ord jeg kender - for mig er termen nørd positiv, at nørde er at gå op i noget med liv og sjæl og det respektere jeg super meget!

O: Optimisme, at se de god i selv problematiske episoder/begivenheder, giver mig mulighed for at handle og komme ud af suppedasen.

P: Passion, en forlængelse af nøderi, at være passioneret giver fremdrift og noget at kæmpe for i et menneskes liv og det er lige meget om det er Gud, en ide eller ens familie man er passioneret omkring, jeg synes det er smukt. Så længe passionen ikke bliver presses ned over andres hoveder.

Q: Quark, han er min ynglings tegneseriefigur - ikke den skarpeste kniv i skuffen, men altid med hjertet på rette sted. 

R: Rummelighed, at kunne rumme et andet menneske, lige meget om det er en hjemløs person som bare ønsker en lille snak eller et mennske som står mig nært - vi har alle en histore, der har formet os, hvor vi kommer fra og i hvilke position vi står i lige nu. Det at kunne rumme harstor værdi for mig.

S: Skørhed, muligvis et hjemmebrygget ord, men jeg synes det beskriver en stor del af min personlighed og kan godt lide det.

T: Tillid, når jeg møder et andet mennsker har jeg altid en tillid til det gode i mennesket - nogen ville betragte det som naivitet, men at nære tillid til at alle på hver deres måde er gode mennesker, gør mig glad.

U: Utålmodighed, jeg besidder så mange gode værdiger, men det værste træk jeg ejer er utålmodighed over for teknologi.

V: Venner, uden dem ville jeg ikke kunne fungere.

X: X-kromosom, jeg er kvinde og jeg kan ikke løbe fra det.

Y: Youtube, det sociale medie jeg benytter mig mest af i min hverdag. jeg har stor respekt for mennesker der tør stå foran et kamera og sender det ud på nettet efterfølgende.

Z: Zapper, jeg ved ikke om jeg er en del af zapper-generationen på papiret, men jeg føler mig som en zapper - altid med en ny hobby om hjørnet eller nye apps på mine elektroniske devices.

Æ: Ærlighed, hvis jeg skulle vælge den vigtigste værdig i verden skulle det være ærlighed, jeg lever og ånder for ærlighed.

Ø: Ødsle, jeg har det med at købe for mange ting også selvom jeg hverken har plads i mit hjem eller råd - det er noget jeg gerne vil arbejde på bliver en mindre del af min livsrutine.

Å: Åbenhed, jeg synes selv jeg er åben som en bog, jeg dømmer ikke andre på hvad der bliver sagt om dem, men den måde de interagere med mig på.

Pas godt på jer selv derude 
/Sif

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Del din mening