lørdag den 12. oktober 2013

Om at være nyligt single

Den 6. september endte 7 års forhold .
Det hele er så uvirkelig og sørgeligt, selvom jeg var den der tog beslutningen om at stoppe.

Det man ikke tænker på når man er i et forhold er, at hvis det ender, er tiden efter brudet skal man udveksle ting, som man ikke troede man skulle have tilbage - fordi man forventede at skabe et hjem med personen.

Jeg hader engelig at folk skriver "man" sætninger - men jeg kunne ikke tage mig sammen til at skrive mig og jeg - det er lige lidt for tæt på endnu.

Jeg havde set hele mit liv sammen med den her person og pludselig gik det op for mig, at vi ikke længere kunne give hinanden, det vi hver især havde brug for.
Det er en forfærdelig indsigt, for jeg elsker stadig personen.

Min sygdom har været en stor del af problemet.
For et andet menneske at stå på sidelinjen og se den person man holder aller mest af i verden, gå til grunde, må have været forfærdeligt.

Mit hovede er fyldt med "hvad nu hvis" tanker:
- Hvad nu hvis jeg havde indset tidligere at jeg var syg og havde råbt op om hjælp noget før.
- Hvad nu hvis vi havde boet i samme by noget oftere.
- Hvad nu hvis jeg var bedre til at være tålmodig.....

Og alle disse spørgsmål hører ingen steder hjemme - ud over i min hjerne.
Der er desværre ingen, der har kunnet gå tilbage i tiden, for at fikse de fejltagelser de har begået i tidens løb og alle de film jeg har set der havde dette tema, konkluderede altid, at selv den mindste rettelse i fortiden vil give nutiden og fremtiden, ufattelige ændringer og konsekvenser.



Derfor er jeg nødt til at indse, at min tid sammen med denne fantastiske person er forbi og at vi bliver nødt til at finde det gode i livet uden hinanden.
Det er konsekvensen ved at indlede et kærligheds forhold - man kan blive såret.

De mange fester jeg har været til efter brudet, er jeg altid endt i snak med andre sårede sjæle lige som jeg selv - de mennsker som også har været igennem et hårdt brud - og endnu ikke er kommet til over det.

Tro mig - jeg nyder at være mig selv, og jeg nyder ikke at være forelsket.
Der er ikke nogen anden - end mig selv og det er lige nu også mere end nok.

Pas godt på jer selv der ude.
/ Sif

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Del din mening