lørdag den 23. november 2013

At strikke en strømpe




For to dage siden begyndte jeg at strikke - bare fordi - og igår besluttede jeg for at den lille lap jeg havde gang i var en strikkeprøve på nogle strømper.
Jeg har kun en enkelt gang forsøgt mig med at strikke strømper og det er over 3 år siden, sådan et skal nok blive interessant.

Her er strømpen jeg ønsker at strikke:

Opskriften er gratis og kan findes på drops designshjemmeside: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=146&d_id=37&lang=dk

Lige nu forsøger jeg at udregne strikkefastheden og herudfra finde ud af hvilken størrelse strømpepinde jeg skal bruge - men det er jeg altså ikke særlig god til.

For det meste snupper jeg bare noget garn fra mine skuffer og begynder at strikke et nyt mønter jeg har fundet på youtube eller blot glatstrik - uden noget mål.
Men nu vil jeg kaste mig ud i den rigtige strikkekunst, hvor mine strikkeriers bliver til noget, frem for at jeg strikker noget for at trævle det op igen.

Strikkeopskrifter
Hvis der er noget jeg ikke forstår ved danske strikkeopskrifter, er det at det hele er skrevet så pokkers komprimeret - til forskel for engelske opskrifter, som rigtigt nok fylder noget mere, men i det mindste tager tiden til at forklarer hvad der sker i opskriften pind efter pind.

Så har besluttet mig for at skrive denne danske opskrift om til en engelsk værsion - så mønsteret bliver forklaret pind efter pind, istedet for at jeg skal sidde mens jeg strikker og læse et diagram, som ikke giver synderligt meget mening for mig.

Py - det bliver måske lidt af et arbejde, men jeg kan ikke lide at gøre noget halvt.

Håber din lørdag har været dejlig og at din søndag bliver lige så god
/ Sif



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Del din mening