mandag den 26. april 2010

Katolsk Firmelse og London Forberedelser

Har du nogensiden prøvet at blive overrasket - sådan virkelig overrasket! 
I går fik jeg en invitation til min mormors firmelse på fredag - hvilket betyder at hun har valgt af går fra at være protestant - til at være katolik.
VILDT! (det skal lige siges at mormor altså er 76 år)
Katolicismen er intet fremmed fænomen i min familie siden min moster og hendes mand + børn alle er katolikker - men nyheden om at min mormor også vælger at modtage helligånden, for at få styrke til følge sin tro. 

Katolske gudstjenester er noget af det hyggeligste, så er ikke ked af at blive trykket i kirke på fredag :)
Tillykke til min mormor at hun tør tage sådan en stor beslutning.

Min religion er ikke nogen special - men siden jeg ikke er meldt ud af folkekirken, kan jeg vel næppe kalde mig selv fuldblods ateist - ikke endnu i hvert fald. 
-------------------------------------------------
LONDON COUNTDOWN - 19 dage til jeg skal afsted
Oxford Street by night - taget fra BBC's hjemmeside

Endelig fandt min veninde og jeg et billigt Hostel og vi endte ud med West Two Hostel London som ligger mellem Tubestationerne Bayswater og Nothing Hill Gate.
Hele 4 dage for 2 personer til sølle ₤83,84 som bliver til 721,31 kr og igen 360 kr pr. prson.. Åh livet er herligt!
Nu håber vi bare på at det ikke regner de 4 dage vi er der ovre :D 

Selvom jeg har boet i Brighton (Syd england) er jeg ikke synderligt bekendt med London, ud over at det er en dyr storby at bor i og at hvis man skal på club betaler man ca. ₤10 for overhovedet at komme ind. Derfor glæder mig mig helt vildt meget til at opleve London - så meget som jeg nu kan nå!

Jeg var så heldig i onsdags at opdage at  Lonely Planets London Guide til iphone/ipod var gratis (beklager jeg glemte at skrive det her - dårlig stil)
Men her er et link, men tror desværre kun at det er Vancouver Travel Guide som er gratis.
 

Da jeg til nytår var i Berlin brugte jeg Trael Wikien og på denne tur håber jeg meget op at jeg får stor glæde af travel wikien om London 

ihh.. surfede lige rundt på nettet efter flere app's til min ipodtouch - og min veninde og jeg vil selvfølgelig gerne i teateret for at se musical, vi er bare ikke blevet enige om hvilken en jeg vi skal vælge, men jeg håber på Les Miserable da det er min ultimative ynglings musical!
Men tilbage til applicationen, jeg fandt denne: 
Time Out London jeg synes faktisk hjemmesiden beskriver indholdet meget godt med billeder - så dem har jeg lige lånt:
Glæder mig meget til at se om den kan bruges.
-------------------------------------------------
Genbrugsbutikker i London 

En af de ting jeg selvfølgelig glæder mig aller mest til at komme ud at shoppe i Londons mange butikker,  her i bandt primark, MAC cosmetics, Topshop, M&S .. men såsandelig også scendhand butikker.
Da jeg boede der i 2007 købte jeg alle mine bøger i genbrugsbutikker og standarten af tøjet er usædvanlig høj, mens prisen var relativt lille.
Kender du nogle gode genbrugsbutikker i london - så skriv endelig.

Jeg har selvfølge bevæget mig ud i en søgning og har da også fundet noget brugbart: http://www.allinlondon.co.uk/directory/1221.php


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Del din mening