mandag den 18. april 2011

Striving Vines Koncert

Musikken var sprød
Stemningen var lækker
Prisen var studenter-venlig 

Striving Vines og The Olympics var jeg til koncert med i går den 16. april, på Bremen i København.
Jeg selv kom helt klar pga. Striving Vines som var hovedetnavnet men The Olympics var faktisk helt okay.
Jeg forsøgte at filme lidt video-materiale på min nye telefon, men lydkvaliteten er helt i bund - så dem lader jeg ligger på min computer.

Anmeldelse af koncerten
Første gang jeg lyttede til Striving Vines var ca. for et år siden og jeg var ærligt talt solgt med et samme.
Desværre missede jeg deres Release Party på studenterhuset sidste år, men min kæreste, som tilfældigvis studere sammen med forsangeren Jonas Møller, var da med!
Siden har jeg igen og igen misset deres koncerter (senest den 11. dec 2010 på studenterhuset) 
MEN nu ca. et år efter, jeg lyttede til de første toner fra Striving Vines, fik jeg muligheden for en live-koncert på Bremen i København.

Arrangementet kostede kun 1 kr og fik lov til at sidde på 3 række.
... Det var helt sikkert ventetiden værd!... 
Lyder var super clean og sprød - Forsangerens stemme var i topform og selvom koncerten startede med en manglende forbindelse til laptoppen, et knækket plekter, en sprængt basstreng og et brækket kraveben - blev disse små detaljer meget flot gjort til et fælles grin, ud over hele salen.

Stemningen efterfølgende blev løsnet op og bandet fik virkelig mulighed for at komme ud over scenekanten - og den chance greb de.
  Første halvdel var præget af sange med gang i hvor efter forsangeren satte sig ved klaveret og spillede to stille numre. 
Hvis jeg husker rigtigt var det ene nummer Somewhere I Used To Fly, hvilket så ud til at være meget populær blandt pigerne ;)

Siden dette er min første musikanmeldelse vil jeg slutte af med at sige, at mit ynglingsnummer 

Too Much Wine blev spillet som det allersidste...



...og siden mine videoer desværre ikke blev noget at skrive hjem om - søgte jeg lige på youtube og fandt slut-nummeret: Too Much Wine
Mange tak for en fantastisk oplevelse, som virkelig var den perfekte måde at bruge min lørdag aften på!


  Disse billeder er fra koncerten (taget med min nye HTC Wildfire):

The Olympics

Striving Vines


Jeg sad så tæt på (midt i) at et billede af hele bandet desværre ikke var muligt + de to medlemmer i siderne, stod lidt langt væk i forhold fra centeret af scenen.

I 2010 fik bandet lov til at varme op for Kashmir  - her blev der lavet en video.

Valgte at støtte bandet og købe deres cd - du kan også lytte til den her på Groove Shark og købe den iTunes

Efterfølgende gik turen på Kulby, hvor Fransikanere blev skyllet ned i massevis :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Del din mening